Friday, July 27, 2018

获颁教职员服务奖,我们想说...01


郑友老师(在校服务45年)
首先,我要衷心感谢所有的兴华人,四十五年来给予我无私地关怀和帮助,让我能健康快乐成长,心中感到无比的自豪和喜乐。

四十五年来,我亲眼见证了兴华在艰难的环境中建立起来,也亲眼目睹今日兴华的辉煌成就。我有信心兴华在现有接班团队领导下,在全体兴华人不懈努力配合下,必定能再创更辉煌的成绩。

恭祝董事们,校友们,家长们身体健康,事业蒸蒸日上;老师们乐教,爱学;同学们乐学,快乐成长。
谢国君老师(在校服务35年)
感恩兴华中学给了我机会学习成长,实践教育工作。

感恩曾经帮忙,关心和扶持我的所有同事;因为有你,丰富了我的生命。

愿全体学生在兴华中学的六年过得充实又精彩,把自己武装起来,朝向一个更灿烂及多姿多彩的亮丽前程;是我的最大荣幸。

祝兴华中学七十一,万古长青。


翁秀兰老师(在校服务25年)
在母校的生活,
有时候是一条涓涓细细的河流,
有时候却又像澎湃海洋一样,
在平静或多难的岁月中,
掀起我对人生态度的一种执著,一种向往。

无尽感激,感恩…
我爱我的母校,我爱我的工作,更爱那一群群陪伴我的孩子们,

祝愿母校: 万古长青
祝愿师长、三机构成员:平安、健康、教师节快乐
祝愿同学们: 快乐成长

颜云玲老师(在校服务25年)
Sempena majlis ulang tahun sekolah dan hari guru yang mulia ini, saya ingin merakamkan penghargaan kepada Lembaga Pengelola dan Tuan Pengetua. Di sini, saya telah berpeluang mendidik generasi muda yang bakal menerajui negara selama 25 tahun.

Sepanjang pengalaman saya dalam bidang pendidikan, saya berpendirian bahawa setiap pelajar yang bakal menjadi tonggak negara perlu memperoleh pencapaian akademik yang cemerlang dan memiliki penampilan diri yang beretika pada era globalisasi belakangan ini.

Saya juga mengambil kesempatan pada hari ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada Lembaga Pengelola, Tuan Pengetua, guru-guru dan staf atas segala sokongan, bimbingan dan keprihatinan yang dihulurkan selama saya mengajar di sekolah ini. Sebagai guru, saya tetap cekal menjalankan tugas dengan sebaik mungkin untuk memastikan kesinambungan kecemerlangan sekolah dan anak-anak didik dewasa ini.

Akhir kata, saya ingin mengucapkan “Selamat Menyambut Ulang Tahun” dan “Selamat Hari Guru” kepada semua warga sekolah.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment