Saturday, July 11, 2015

教师服务奖感言


郑晓沁老师(在校服务10年)
      教学的路上,最大的收获是与一些学生建立起真挚的情谊,让我感到欣慰和满足;也很感激一直有一群好同事陪伴在我身边为我加油打气,尤其是几位同组的老师,总是无私地分享教学资源,在我遇到困难时从不吝于伸出援手。这些,都是支持我坚持继续往前走的最大动力。

符彩英老师(在校服务10年)
      在巴生中华任教12年,2004年辞掉老师一职,想当上“家庭主妇”,没想到郑瑞玉校长的一通电话,就与兴华结缘,一结就结上10年之缘。
有人遇上我,都羡慕我在名校教书,应该很好教吧! 
我会回答说:“不管到哪一间学校,只要是‘人’,学生也是‘人’,大家都有惰性、有耐性、有恶性、有善性......,每一位学生都是一样的,一切可要看学生的领悟力。”
你们认同吗?
在教育界任教22年,路还要继续往前走,只有耐力、健康才能坚持下去,希望老师们健健康康,同学们顺顺利利,一切会更好!
大家,加油吧!


Ms Sastina(在校服务10年)
        Through the years the school has gone through transformations in many aspects especially at the English Language Centre and for me I feel these have given me a great platform to progress. It has allowed me to develop in the direction of today’s needs. Well I guess when we start loving our job everything else falls into place.
       From the bottom of my heart I would like to take this opportunity to thank our respected Chairman Tan Sri Datuk Seri Yeoh Tiong Lay and the patron of ELC Puan Seri Kai Yeong Yeoh for their constant support and motivation. I look forward to many more exciting years in this school.
        Dear directors, my beloved principal ,vice principals, my caring colleagues and dearest students, it feels great to receive the long service award this year from my employer HHHS. Being here for ten years is indeed a milestone. I honestly would like to thank all my supportive colleagues and friends at HHHS who have made my life interesting and enjoyable each and every day.
Professionally and personally I feel I have matured a lot in the last ten years and HHHS has certainly contributed to the growth in my career. When I say HHHS it goes without saying it is the people who make the organization. I love my job; I love my students and definitely my friends here who have never once stopped supporting and encouraging me at all time.

王秀凤老师(在校服务10年)
乐在其中

黄丽赪老师(在校服务10年)
        有缘进入兴华学校是我的福气,感恩兴华学校在11年前给我这个机会进来服务,在此我要感恩学校给我的栽培和机会,我也要感谢所有过去和现在的上司和同事给予我的指导和包容,让我学习良多。
        最后,我还要感谢所有以前和现在的住校生,谢谢你们陪我走过的岁月,让我在这11年里过得非常有意义,每次看到你们天真烂漫的笑脸,总会让我感觉到很开心。谢谢你们,有你们的陪伴真好。

黄世基老师(在校服务10年)
一个小时候的心愿
两种冲突的想法
三思熟虑后
一转眼 十年过去了
当初的迷惑与挣扎已不复存在
感谢学校的栽培
感激同事的鼓励
感恩父母的付出
也谢谢我教过的学生让我在教学中得到成长

Ms Evon(在校服务15年)
       I am greatly humbled and honored to be receiving this award. I would like to offer my sincere gratitude to our honorable Chairman, Tan Sri Dato Seri Dr Yeoh Tiong Lay, The Patron of English Language Centre, Puan Sri Datin Seri Kai Yong Yeoh, members of the board, our dearest Principal, Madam Ng Swee Geok, Vice Principals and my fellow colleagues for this honor.
        In these fifteen years, I did not make the journey at Hin Hua High School alone. Numerous people have supported me along the way. I am privileged to be able to work with an amazing team of teachers at ELC and not forgetting all the other senior teachers who had retired. Their guidance, encouragement, and mentoring have helped make me the person I am today. I am eternally grateful for their support.
In conclusion, I want to again say how grateful I am to receive this award. I am even more grateful for the opportunity to be a teacher at Hin Hua High School. I consider it an honor to be able to help my students critically think about the world they live in. I consider it a privilege to help a student in his or her educational journey just by being a teacher. Thank you Hin Hua High School for giving me this opportunity!

黄才扬老师(在校服务15年)
       我的工作性质是後勤支援行政 ,确保行政运作顺畅 ,但工作的满足感是看到学生们在学校里长大成才,在这岗位上不知不觉的渡过了15个年头,感谢老师们和同事们对我的包容和支持。
        在未来的日子中,我仍然会继续站稳这工作岗位,并尽心尽力的完成我的职责。
感谢兴华,祝福兴华再创高峰。

林爱心老师(在校服务20年)
        人生短短几十年能在教育的岗位坚持二十年并不是一件容易之事。今天我要感谢我的爸爸、兄弟姐妹、老师们,同事们以及学生们;一路走来因为有你们的陪伴,有你们的扶持及鼓励才会造就今天的我,才能让我有机会在教育界展现光芒。
        所谓“十年树木,百年树人”;相信生命原善的能量就如相信一颗种子的潜质会在岁月的呼吸中长成一棵大树!在此呼吁所有老师们能坚持到底为传承华文教育而努力。
最后也要感谢母校兴华中学的培育,感谢母校董事部及三机构所有同仁给予的鼓励及奖励。
谢谢你们,谢谢大家! 
祝福大家身体健康、幸福、快乐

庄慧敏老师(在校服务20年)
1982年,我是本校初一新生。
1994年,我是本校新任教师。
诚此承载33年情谊。
我说,当我是学生时,
享受着师长对我孜孜不倦的教诲;当我是老师,承接着一套让我充实成长的平台;我的母校带着我一路快乐成长;一辈子的教师,也将一辈子在母校“学”做教师。
22年教书生涯,20年在母校。
我爱我校,天佑我校。

庄添辉老师(在校服务25年)
在今天的校庆暨教师节庆典里,我想向董事会和校长表达真诚的感恩之心!
因为您们所给予的机会,让我成为了人类的灵魂工程师!
让我为华教、为母校奉献了25年!
在这25年的教育工作过程中,我一直都秉持着“真情教书、真心育人”的原则,我始终认为学生必须兼顾学业与品行,如此才是社会的未来栋梁。  
今天,我想向董事会、校长和各位教职员表达真诚的感激之心!
因为您们的支持、指导和谅解,我会继续任劳任怨地培育人才,同时竭尽所能为母校的发展而一起努力!今天,我真诚地恭祝:
兴华中学   万古长青
各位董事、校长和教职员:身体健康、心想事成。
校长、各位老师:教师节快乐。
各位同学:学业猛进。

朱丽芬老师(在校服务25年)
我想说,
我是一名教师,
我热爱我的工作,
我爱我的学生!

伍友芳老师 Mrs Siow(在校服务25年)
         In the blink of an eye , I have already been here for a quarter of a century. In my life, I have made many decisions, some good, others not so. However, joining Hin Hua High School and staying on has been one of the wisest decisions I have made. From someone who was completely ignorant about Chinese Independent schools, now I have realized the importance of Chinese education and am more willing to serve in such an institution.
      Throughout my teaching career, I have made many mistake, but here in Hin Hua, opportunities for personal and professional development are never lacking. Also, I am thankful for the high level of camaraderie among my colleagues in ELC. Last but not least, I am always surrounded by young, exuberant people who make me feel young at heart .

谢锡福副校长(在校服务30年)
感恩 感动
在我来兴华之前,和之后的董事、校长、老师和同学们,我衷心想对你们说的话是“感恩、感动”。
我生命中最重要的三十年都和大家在一起,我一生中最重要,最想追求和实践的理想,都和大家一起合作、共同完成。
因为兴华,我们的生命和生命之间,同声同息,休戚与共。
我何其幸福,能和一代一代的兴华人,为着实践这个学校的教育理想,而连结成一个属于我们全体兴华人乃至华教的“命运共同体”,而且一直携手前进!


No comments:

Post a Comment